Luty
- Baśnie, bajki, bajeczki
- rozwijanie mowy,
- rozpoznawanie bohaterów znanych baśni,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
- poznawanie małych liter i wielkich liter,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych,
- określanie, dlaczego dany element należy do jednego zbioru i do drugiego zbioru,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- reagowanie na ustalone sygnały,
- wykonywanie układu ruchowego do piosenki,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się instrukcją,
- rozwijanie aktywności werbalnej,
- przedstawianie słowami uczuć i nastroju,
- zapoznanie ze zjawiskiem topnienia,
- poznawanie substancji, które topnieją,
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.
- Muzyka wokół nas
- rozwijanie mowy,
- dostrzeganie piękna muzyki,
- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie ze znakiem odejmowania,
- utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
- rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki,
- rozwijanie umiejętności/sprawności manualnych,
- zapoznanie z akordeonem,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- próby wyrażania nastroju utworu muzycznego barwną plamą,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie aktywności twórczej.
- Nie jesteśmy sami w kosmosie
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego,
- rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- poznawanie zapisów cyfrowych liczb,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- korzystanie w pracy plastycznej z dwóch technik,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- utrwalanie wiadomości na temat kosmosu, Układu Słonecznego,
- rozwijanie aktywności twórczej,
- przybliżenie postaci Mikołaja Kopernika.
- Projekt Mój wymarzony zawód
- rozwijanie preorientacji zawodowej,
- poznanie różnego typu zawodów,
- wzbogacenie słownictwa o słowa związane z omawianymi zawodami,
- wyposażenie dzieci, poprzez różnorodne wzorce i własną działalność plastyczną, w podstawowe umiejętności w zakresie warsztatu plastycznego, co umożliwi im rozwój wyobraźni,
- wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości,
- rozwijanie umiejętności formułowania pytań,
- prezentowanie zdobytej wiedzy i nowych umiejętności związanych z realizacją projektu,
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
- usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat znanych im zawodów,
- tworzenie dłuższych wypowiedzi na temat zawodów,
- rozumienie wagi pracy ludzkiej,
- poznanie specyfiki pracy malarza,
- poszerzanie wiadomości na temat odwiedzanego miejsca pracy i wykonywanych tam zawodów,
- rozwijanie umiejętności planowania własnych działań,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- podsumowanie działań podjętych w ramach projektu,
- podsumowanie wiedzy na temat poznanych zawodów.
- Zwierzęta dżungli i sawanny
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie dziesięciu,
- utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- utrwalanie wyglądu lwa,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- zapoznanie ze zwierzęciem egzotycznym – żyrafą,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
PIOSENKA: „ Bajkowe marzenia” K. Gowik
Są bajki i baśnie, cudowny świat,
Gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek, czy dużo lat,
To lubisz tak śnić do poduszki.
Tam możesz być, kim tylko chcesz
I spełnić swoje marzenia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
Powiedzmy swoje marzenia.
Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,
To w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet coś złego dzieje się
To zaraz ktoś uśmiech znów doda!
Bajkowy świat, inny niż nasz.
Wszystko na dobre coś zmienia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
Powiedzmy swoje życzenia.
WIERSZ: „ Muzyka” E. Żylińska
Czy śpiewanie czajnika
To też muzyka?
A mruczenie kota,
A granie na płotach?
A płacz niegrzecznych dzieci?
A szelest śmieci?...
Nie dowiesz się z wierszyka,
Gdzie chowa się muzyka.
Może w tobie jest właśnie?
Zanuć, zanim zaśniesz…
PIOSENKA: Kosmiczny sen” K. Gowik
Czterej kosmici przylecieli,
W moim pokoju przystanęli.
Mówią: „ Dzień dobry, my przepraszamy,
Ale pewnego chłopca szukamy.
Ten chłopiec wielkim jest leniuszkiem
I często chowa się pod łóżkiem.
Nie słucha taty, na brata krzyczy
I nie chce mamie swej pomóc w niczym”.
Ref.: A przecież trzeba dobrym być,
Słodką minę mieć,
Bo inaczej trochę wstyd…
Być kłamczuszkiem? Nie!
Lepiej iść do mamy i przytulić się.
Czterej kosmici odlecieli,
Bo porozmawiać z kim nie mieli.
A ja czerwony, jak pan buraczek.
Pod łóżkiem leżę, ze wstydu płaczę…
Apotem bardzo się zdziwiłem.
Bo się po prostu obudziłem.
To tylko sen był, och, wspaniale!
Już nigdy zły nie będę wcale.
Ref.: A przecież trzeba…
WIERSZ: „ Gdzie jest żyrafa”. P. Beręsewicz
Na regale wielka księga
Krzyś ze stołka po nią sięga.
Może dzięki niej odkryje,
Jak żyrafa szyję myje.
Do czytania zuch się bierze
I co strona- inne zwierzę:
Antylopy, bąk, ćmy, dorsze,
Emu, foki, lecz najgorsze.
Że, choć przejrzał ze stron dwieście-
Nie ma żyraf. Gdzie jesteście?
Długa szyj, w chmurach głowa
Gdzie się taki olbrzym chowa?
Może wy przypadkiem wiecie?
Tak! Na końcu w alfabecie!