Grudzień
1. Jak wyglądał świat przed milionem lat
· rozwijanie mowy,
· poznawanie wyglądu i nazw wybranych dinozaurów,
· rozwijanie słuchu fonematycznego,
· rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
· rozwijanie umiejętności liczenia,
· rozwijanie orientacji przestrzennej,
· rozpoznawanie i nazywanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
· rozwijanie sprawności fizycznych,
· rozwijanie umiejętności obrazowania tekstu ruchem,
· rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· wykorzystywanie w pracy materiałów odpadowych,
· poszerzanie wiadomości o produktach pochodzących z chemicznej obróbki węgla kamiennego,
· integrowanie się dzieci.
2. Idzie zima ze śniegiem
· rozwijanie mowy,
· zapoznanie z oznakami nowej pory roku,
· rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
· rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
· rozwijanie umiejętności liczenia,
· dostrzeganie cykliczności dni tygodnia,
· rozwijanie sprawności fizycznych,
· kształtowanie poczucia rytmu,
· wykonywanie uproszczonych kroków walca,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· wykorzystanie w pracy różnych materiałów,
· poznawanie nazw sportów zimowych,
· zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
· badanie i określanie właściwości fizycznych śniegu,
· ukazywanie niebezpieczeństw grożących podczas zabaw na śniegu.
3. Idą święta
· rozwijanie mowy,
· zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia,
· rozwijanie wrażliwości fonemowej,
· utrwalanie poznanych liter,
· rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
· rozumienie sensu informacji podanych w formie symboli,
· rozwijanie sprawności fizycznych,
· reagowanie na dźwięki o różnej wysokości,
· rozwijanie swobody ruchów w przestrzeni,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· składanie formy przestrzennej według instrukcji,
· zapoznanie z tradycjami świątecznymi,
· przygotowanie prostych wypieków,
· zachęcanie do sprawiania przyjemności bliskim osobom,
· utrwalanie swojego adresu zamieszkania.
4. Projekt- Przyjaźń
· kształtowanie atmosfery życzliwości i akceptacji wśród dzieci,
· uświadamianie istoty charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń,
· zapoznanie z pojęciem przyjaźń,
· uświadamianie znaczenia przyjaźni w życiu człowieka,
· kształtowanie umiejętności utrzymywania poprawnych kontaktów z rówieśnikami,
· kształtowanie właściwych reakcji w sytuacjach trudnych – nieporozumieniach, konfliktach i sporach rówieśniczych,
· integrowanie grupy i rozwijanie pozytywnych relacji rówieśniczych,
· odpowiadanie na pytania i formułowanie własnych,
· rozwijanie mowy,
· rozwijanie sprawności fizycznej,
· rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
· rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami w trakcie konfliktów rówieśniczych,
· rozumienie znaczenia wszystkich emocji (przyjemnych/nieprzyjemnych) towarzyszących różnym sytuacjom,
· rozwijanie koncentracji uwagi i mowy,
· rozwijanie sprawności manualnej,
· rozwijanie umiejętności wyrażania siebie za pomocą komunikatów werbalnych,
· rozwijanie pracy w zespole oraz wyobraźni i ekspresji twórczej.
PIOSENKA : „ Dinozaur w szafie”
Dziś w przedszkolu, w szafce Oli coś tupało, coś szurało, coś syczało.
Gdy ją pani otworzyła, coś wypadło i od razu kapcie Oli zjadło!
Ref. Kto polubi dinozaura, dinusia dzidziusia?
Malutki jest i zgubił się swej mamie. Kto pogłaska go po głowie i bajkę opowie?
Kto dinozaurem dziś się zajmie?
Biega Dino po dywanie, paszczą kłapie, za ubranka dzieci łapie!
Ale dzieci się nie boją dinozaura, pani nawet nosek mu wytarła!
Ref. Kto polubi……
Usiadł Dino przy stoliku głodny taki! Połknął książkę, dwa mazaki.
Pogryzł zeszyt i pochrupał wszystkie kredki, a na koniec Majce zjadł skarpetki!
Ref. Kto polubi….
Po spacerze wszystkie dzieci go szukały, ale zniknął Dinuś mały…
Pewnie mama go znalazła i zabrała. Cała nasza grupa posmutniała.
Ref. Kto polubi…
WIERSZ: „Zima”
Zima, zima przyszła.
Otuliła śniegiem świat.
Zimno, zimno wszędzie,
Pada śnieg, wieje wiatr.
Narty, sanki już gotowe,
Na zabawy czas.
Z górki na pazurki
Zjedzie każdy z nas.
PIOSENKA: „ Domowe święta”
Lubię kiedy grudzień
biega już po świecie,
bo niedługo święta ,
sami rozumiecie.
Zbierze się rodzinka tu,
Przy świątecznym stole,
Gwiazdka w górze, my- na dole,
Razem w blasku świec.
Ref.: Święta z choinkami, święta z prezentami,
Pełne ciepłych rąk i serc, co grzeją w krąg.
Święta z życzeniami, święta z kolędami,
Święta zawsze są tam,
Gdzie jest mój dom,
Tam gdzie jest mój dom.
Lubię granie dzwonków
I w światełkach miasto.
Gdy choinkę stroję,
Z kuchni pachnie ciasto.
Chodzę na paluszkach
I mikołaja szukam.
W szybę okna lekko stukam,
By przyjechał dziś.
Ref.: Święta z choinkami…
Gdy polecą płatki
Ze śnieżnego nieba,
Czuję, że do szczęścia
Tak niewiele trzeba.
Troszkę przytulenia
Z cudowną mą rodzinką
Niespodzianki pod choinką-
Oto magia świąt.
Ref.: Święta z choinkami…
WIERSZ: „ Nie ma nic cudowniejszego jak przyjaciel- mój kolego!”
Nie ma nic cudowniejszego
Jak przyjaciel- mój kolego!
I na co dzień, i w niedzielę
Kiedy płaczę, gdy się śmieję.
Z przyjacielem zawsze raźniej-
Czy w zabawie, czy w kłopotach,
Bo to zuch i mężny kompan.
On mi krzywdy nie wyrządzi,
Zawsze wesprze i doradzi.
Z przyjacielem świat jest lepszy,
Smutki, troski są wręcz mniejsze.
Razem zawsze jest najlepiej,
Nawet w kłótni, nawet w gniewie.
Bo przyjaciel mój kolego.
To osoba wyjątkowa.
Skarb nad skarby,
Wielki dar,
O który warto dbać.